Cum să soluționezi șicana la servici?
Dacă agresiunea are loc la locul de muncă, este primul semn al întreruperii relațiilor sociale și începutul unui mediu de muncă nesănătos, care se reflectă în mai multe domenii. În primul rând, este o perturbare nu numai a sănătății mentale, ci și a sănătății fizice a persoanei afectate direct de agresiune. Bullyingul afectează și performanța la locul de muncă, există o absență mai mare. Toate acestea pot duce și la o reducere a profitului companiei.
Pentru o persoană agresată, un astfel de mediu de lucru neplăcut poate avea un număr mare de consecințe, care se manifestă sub forma unui număr de dificultăți psihosomatice. Stresul zilnic pe care îl aduce această situație se poate manifesta prin tulburări de somn, modificări ale obiceiurilor alimentare sau schimbări de greutate. Aceste fapte pot afecta o serie de boli.
Cum să recunoașteți agresiunea?
Dacă cineva devine o victimă a hărțuirii, îi este foarte adesea rușine de această situație, chiar dacă, în majoritatea cazurilor, nu poate fi deloc învinuit pentru aceasta. Îl deranjează vinovăția, nu vrea să se încredințeze pe nimeni. Cu toate acestea, acest lucru este deplasat. Supervizorul dvs. vă poate ajuta. Cu toate acestea, există o serie de organizații care abordează această problemă.
Dacă agresiunea este la început, nu toată lumea o ia în considerare. Cu toate acestea, dacă situațiile apar zilnic, trebuie făcut ceva.
În rândul colegilor, hărțuirea se manifestă adesea prin faptul că nu comunică cu un anumit coleg, nu îi transmite informații importante de lucru, răspândește calomnii despre el, ignoră succesul său la locul de muncă și evidențiază greșelile pe care le-a făcut.
Există câteva metode de diagnostic care ajută la detectarea agresiunii la locul de muncă. Personalitatea managerului joacă, de asemenea, un rol important. Dacă este empatic și își ascultă angajații, poate descoperi în curând că totul nu este în regulă la locul de muncă.
Este necesar să creați și să susțineți în permanență relații bune în fiecare echipă de lucru. Acest lucru ar trebui să fie asigurat în special de un superior care poate susține un mediu de lucru sănătos în care toată lumea se sprijină reciproc. Poate organiza evenimente de teambuilding pentru angajații săi. El nu trebuie să sublinieze inutil și public greșelile. De asemenea, este important să susțineți comunicarea, nu numai între colegi, ci și între angajat și superior.