Cum se rezolvă conflictele dintre angajați la locul de muncă
Când angajații sunt în dezacord, acest lucru afectează întregul loc de muncă.Orice mediu de afaceri poate fi un focar de conflict. Într-un cadru de afaceri mic, toată lumea este apropiată. Cum gestionați conflictul în acest mediu fără a provoca probleme majore în operațiunile de afaceri zilnice? Este afacerea dumneavoastră, da. Dar acestea sunt persoane de care sunteți apropiați - probabil că le cunoașteți de ceva timp - și lucrați în imediata apropiere în fiecare zi. Cum rezolvați conflictele în acest tip de mediu?
Direct la sursă
În primul rând, mergeți direct la sursă. Poate fi o persoană aflată în conflict cu dumneavoastră sau pot fi doi dintre angajații dumneavoastră aflați în conflict unul cu celălalt. Indiferent de situație - rămâneți imparțial. Dacă cineva este în conflict cu dumneavoastră - ascultați-l. Este posibil ca problema să nu aibă nicio legătură cu munca - poate fi vorba doar de stresul din viața lor exterioară pe care l-au adus la locul de muncă. Sau poate avea un motiv legitim pentru a fi în conflict - și trebuie să fiți deschis la faptul că s-ar putea ca dumneavoastră să fiți cel care greșește. Și dacă există un conflict între doi dintre angajații dumneavoastră - mergeți la fiecare dintre ei separat și discutați cu ei.
Angajați-i în discuție pe colegii aflați în conflict
După ce ați ascultat fiecare parte în parte, aduceți-i împreună și urmăriți discuția. Secretul este să lucrați la rezolvarea problemelor - împreună. Trebuie să ajungeți la rădăcina problemei, astfel încât aceasta să nu escaladeze și să nu amenințe activitatea desfășurată sau coeziunea micului mediu de lucru.
Acceptați soluția
În cele din urmă, trebuie să ajungeți la o soluție - chiar dacă aceasta necesită mai mult decât discuții și strângeri de mână. Dacă reușiți să convingeți părțile să își strângă mâna, să zâmbească și să lase totul în urmă, bătălia este câștigată și puteți merge mai departe. dacă este necesar, nu vă temeți să analizați conflictul în detaliu. Dacă este necesar să se pună în aplicare noi politici sau proceduri pentru a evita ca același conflict să apară în viitor, discutați cu personalul dumneavoastră. Cu cât îi lăsați mai mult să își asume responsabilitatea pentru situație și pentru schimbările necesare care vor fi puse în aplicare, cu atât mai mult vor fi de fapt în conformitate cu aceste noi politici și proceduri.Conflictul poate fi un lucru bun. Și poate fi un lucru foarte dăunător dacă nu este rezolvat rapid și corect. Nu faceți niciodată greșeala de a lua prea ușor problemele angajaților dumneavoastră. Asigurați-vă că aceștia înțeleg că preocupările lor sunt importante pentru dvs. și că aveți în vedere cele mai bune interese ale lor atunci când ajutați la rezolvarea acestor conflicte la locul de muncă. Acest lucru le va arăta că sunteți la conducere, dar că vă pasă de ei și că sunt o parte importantă a organizației dumneavoastră.
.