Trei cauze din ce în ce mai frecvente ale dezechilibrului dintre viața profesională și cea privată
Stabilirea unui echilibru corect între viața profesională și cea privată nu este întotdeauna ușoară. S-ar putea să aveți impresia că totul funcționează așa cum ar trebui, dar, după un timp, vă dați seama că ați ratat un meci de fotbal important, nunta de aur a părinților dumneavoastră sau, dimpotrivă, o întâlnire importantă sau un team building care i-a apropiat pe colegi. Care sunt cauzele care duc cel mai adesea la un astfel de dezechilibru?
Îți iubești prea mult jobul
Te-ai întrebat vreodată dacă îți iubești prea mult jobul? Deși poate că urâți orele lungi de muncă, este un semn că sunteți pasionat de munca dumneavoastră. Pe de altă parte, dacă toți ne-am urî slujbele, nu ne-am confrunta cu dezechilibrul dintre viața profesională și cea privată.V-ați întrebat vreodată cum vă prezentați la petreceri sau care este prima întrebare atunci când întâlniți pe cineva? Prima întrebare este, de obicei, îndreptată spre profesia ta, puțini te întreabă despre hobby-urile tale sau despre modul în care locuiești. Chiar și în situații sociale, avem tendința de a ne judeca valoarea în funcție de ceea ce facem pentru a ne câștiga existența. (Ceea ce este nepoliticos, dar adevărat.) Nu e de mirare că avem probleme în a pleca de la serviciu la timp și în a nu ne neglija pe noi înșine.
Tehnologie accesibilă
Grație tehnologiei, tot mai mulți oameni au posibilitatea de a face o mulțime de lucruri legate de muncă de acasă, în avion, în vacanță - practic de oriunde. a răspunde ocazional la un e-mail după orele de program este bine, dar nu ar trebui să devină un lucru obișnuit. Creează așteptări nesănătoase din partea colegilor dvs. cu privire la timpul de răspuns și contribuie la stresul cronic și la epuizarea emoțională. În cele din urmă, încetăm să mai simțim că plecăm cu adevărat de la serviciu pentru că acesta ne bântuie acasă. Și oriunde altundeva mergem. Chiar și la întâlniri.
Responsabilitățile de părinte
Părinții sunt o cauză majoră a dezechilibrului dintre viața profesională și cea privată și este și mai greu să te cufunzi în proiecte definitorii pentru carieră când copilul tău de trei ani trebuie luat de la grădiniță la ora 16:00. Și, deși în zilele noastre majoritatea cuplurilor împart în mod egal responsabilitățile de administrare a gospodăriei,multe dintre companiile pentru care lucrează nu au intrat încă în epoca modernă. Ele încă văd lucrătorul ideal ca pe cineva care nu este împovărat de sarcini de îngrijire sau de menaj, ceea ce reprezintă o cultură corporatistă proastă.