Actuar Asigurari Generale
Misiune Pozitie
Contribuie la elaborarea normelor privind calculul rezervelor tehnice, inclusiv al cheltuielilor de achizitie reportate, respectând prevederile legale şi cele mai bune practici în domeniu;
Ofera suport in elaborarea modelelor de tarifare pentru produsele companiei (asigurari generale);
Calculeaza rezervele tehnice conform legislatiei in vigoare;
Participa la intocmirea normelor si ghidului de utilizare aplicabile pentru Solvabilitate 2;
Realizează analize, rapoarte şi statistici actuariale specifice asigurarilor generale.
Sarcini si Responsabilitati
Profesionale:
Participă la elaborarea, in baza prevederilor legale şi a regulamentelor emise de forul tutelar, de norme interne, metodologii, algoritmi, metode şi cai de calcul a rezervelor tehnice şi matematice, a valorilor de rascumparare/ suma redusa, valorilor de rambursare şi ale altor elemente prevazute pentru clasele de asigurari gestionate;
Participă la generarea noilor produse de asigurare prin pregatirea statisticii necesare in vederea realizarii modelarii actuariale, prevazute de lege sau pentru care există documentaţia şi informaţia necesară;
Participa la elaborarea solutiilor privind modificarile aduse contractelor de asigurare existente in portofoliul de asigurari al companiei;
Constituie fondul documentar de date si informatii necesare intocmirii prognozelor de dezvoltare a asigurarilor gestionate prin identificarea si propunerea unei solutii optime;
Urmăreşte gestionarea corectă din punct de vedere legal şi actuarial a poliţelor pentru asigurarile gestionate;
Calculează bonusul distribuit asiguraţilor;
Calculează, întocmeşte şi/sau verifică documentaţia actuarială specifică asigurărilor gestionate;
Contribuie la calcularea marjei de solvabilitate;
Determina rezervele tehnice în conformitate cu normele legale;
Participa la calculul tarifelor de primă, sub supervizare din partea superiorului direct;
Arhivează şi centralizează documentatiile tehnice specifice si datele statistice legate de riscurile profesionale, mortalitate, populaţie;
Asigură colectarea si analiza informaţiilor necesare bunei desfăşurări a activităţii actuariale specifice pentru toate clasele de asigurare aferente activitatii de asigurari gestionate: date statistice, informaţii periodice, reglementări ale forului tutelar, norme şi prevederi legale;
Asigura implementarea corecta a rezervelor tehnice si a tarifelor de prima aferente produselor existente in aplicatiile informatice;
Întocmeste raportările solicitate prin lege şi prin normele emise de forul tutelar conform solicitarilor, pentru clasele de asigurari gestionate, sub supervizarea superiorului direct;
Participă la întocmirea raportului functiei actuariale;
Participă la întocmirea rapoartelor periodice către ASF legate de asigurările gestionate;
Participa la intocmirea raportarilor de grup;
Elaborează şi transmite situatii şi raportări (periodice şi ocazionale), conform solicitarilor si normelor/ procedurilor/ regulamentelor/ deciziilor (si altor asemenea) interne/ de lucru (răspunzând de corectitudinea informaţiilor furnizate), inclusiv vizând activitatea derulată.
Sa urmeze programe de pregatire profesională initiala si/sau continuă (conform legii in vigoare), puse la dispoziţie de către Groupama Asigurari S. A. si/sau de o entitate autorizata, la datele comunicate de Angajator ;
Orice alte activitati, sarcini si responsabilitati solicitate de superiorul direct in conformitate cu natura si specificul postului.
Educatie - Nivel si Specializare
Specializare/ Certificari/ Calificari
Experienta Relevanta
Experienta Relevanta in Industria/ Domeniul
- Informații detaliate despre oferta de muncă
Firma: Groupama Localiția: Bucureşti
Bucharest, Bucharest, RomaniaAdăugat: 18. 11. 2025
Postul de muncă activ
Fii primul, care se va înregistra la oferta de muncă respectivă!