
IT Helpdesk Officer
The ideal candidate would be a person that is genuine, transparent, and a team player. We work as a team and we are constantly learning new ways of working in order to be better.
Non-Technical skills:
- Good analytical skills;
- Strong communication skills;
- Adaptable, able to work within a team;
- Strong attention to details;
- Stress resistant;
- Ability to learn and initiative;
- Client-oriented;
- Open-minded in finding new solutions;
- English language is a plus
Technical skills:
- At least 1 year of experience in Customer Support / Helpdesk;
- Bachelor Degree holder - can be a plus;
- Good knowledge of operating systems: Windows, Windows Server, Android, IOS (installing, configuring, administering, troubleshooting);
- Good knowledge of Microsoft365/Office365 Skills, (installing, configuring, administering, troubleshooting);
- Good knowledge of printers (installing, configuring, administering, troubleshooting)
- AD User administration and maintenance, maintenance of coherent access rules;
- General knowledge about monitoring ticketing software: Jira, Zendesk, Spiceworks. . . etc.
- General knowledge about networking and troubleshooting basic network issues.
- Mediatel Data server/call center knowledge is a plus.
Your day-to-day activities will include:
- Reviews user requirements and needs for software and services; performs related research and analysis and provides information and guidance to users.
- 1st and 2nd line support - troubleshooting IT-related problems from in-house software to hardware, such as Laptops, PCs, Printers, and other devices Proactive maintenance and recommendations.
- Analyze, resolve, and document the support tickets assigned which require interaction with users.
- Monitor the progress of requests for support and ensure users and other interested parties are kept informed.
- Configuring, installing, and monitoring tablets, phones, and workstations: Android, IOS, and Windows 10, Windows 11
- Troubleshoot problems in Office suite (Outlook, Excel, Word, PowerPoint);
- Setup SFTP with FileZilla or WinSCP on Linux/Windows workstations;
- Basic Linux knowledge regarding: adding users, reset password, create email address in postfix;
- New starter setup and induction
- Termination of leavers.
Fondată în 2002 sub denumirea KSI Kasolvenzia România, EOS KSI face parte din Grupul EOS – un jucător de top la nivel internațional în domeniul serviciilor financiare personalizate, cu specializare în managementul creanțelor. În mai puțin de doi ani de la înființare, compania a devenit liderul pieței locale de colectare a creanțelor, construind parteneriate solide cu organizații românești și internaționale de renume.
Ce ne inspiră la EOS?
Cei peste 6. 000 de angajați ai Grupului EOS se dedică zilnic unei misiuni clare: aceea de a contribui la o economie mai stabilă și mai echitabilă. Este motivația care ne unește și ne ghidează în fiecare proiect.
În România, EOS KSI reunește o echipă de aproximativ 360 de profesioniști și este prezentă la nivel național printr-o rețea extinsă de 14 birouri regionale, completată de parteneriate strategice cu firme de avocatură și executori judecătorești. Capacitatea noastră de a gestiona volume mari de cazuri cu profesionalism și eficiență ne permite să oferim soluții B2B și B2C personalizate, susținute de o infrastructură scalabilă din punct de vedere tehnic și financiar.
Mai mult decât un job. O carieră cu sens.
Cele șapte principii care ne definesc cultura organizațională sunt: Curajul, Încrederea, Dorința de a învăța, Străduința de a excela, Îmbrățișarea schimbării, Respectarea promisiunilor și Generozitatea în împărtășirea cunoștințelor.
Tu după ce principiu te ghidezi?
Căutăm colegi energici, empatici și curioși, care își doresc mai mult decât un loc de muncă – care vor să contribuie activ la o economie sustenabilă, ajutând consumatorii să-și gestioneze responsabil obligațiile financiare.
Alătură-te echipei EOS KSI România. Împreună, putem transforma finanțele în ceva mai bun.
EOS. Changing finances for the better.
- Informații detaliate despre oferta de muncă
Firma: EOS KSI Localiția: Iaşi
Iaşi, RomaniaAdăugat: 19. 10. 2025
Postul de muncă activ
Fii primul, care se va înregistra la oferta de muncă respectivă!