Specialist Daune Asigurari Persoane
Misiune Pozitie
Gestioneaza procesul de instrumentare a daunelor din asigurări de viaţă, sanatate si calatorie, inclusiv pentru contractele speciale, începând cu deschiderea dosarului de daună până la aprobarea/ respingerea la plata a acestuia, in limitele de autoritate stabilite, conform normelor si procedurilor interne.
Sarcini si Responsabilitati
Profesionale:
Înregistraza in aplicatiile IT/ baze de date/ sisteme de gestiune/ shared folder, avizarile de dauna aferente politelor AP, daca acestea sunt transmise direct catre Dep. Daune Persoane;
Verifica documentele din dosarul de dauna si solicita celor responsabili/ interesati completarea dosarului cu documentele lipsa, daca este cazul; respectiv solicita inlocuirea unor documente in cazul in care cele trimise nu sunt conforme;
Verifică documentele din dosarul de daună, inclusiv documentele medicale, urmărind concordanţa cu baremurile de evaluare în vederea stabilirii cuantumului obligaţiilor asigurătorului;
Realizează calcularea/ estimarea rezervelor de daună si calculul indemnizatiei de asigurare aferente asigurărilor de viaţă, sanatate si asigurari calatorie pentru fiecare dosar;
Evalueaza dosarele de daune, respectiv formuleaza propuneri de acceptare sau respingere, partiala sau integrala, a acordării indemnizaţiei de asigurare (in limita competentelor stabilite de conducerea societatii); argumentează din punct de vedere tehnic propunerile formulate; întocmeste şi transmite documentele aferente către Financiar-Contabilitate si / sau clienti interni si externi, după caz;
Transmite documentatia catre medicul colaborator, Divizia Juridic, Departamentele subscriere, administrare, corporate pentru interpretare de specialitate, daca este cazul;
Ofera consiliere si suport clientilor interni si externi si gestioneaza revenirile/ reclamatiile asupra dosarelor solutionate in relatia cu clientii interni si externi;
Gestionează corespondenta (hârtie şi electronică) pentru fiecare dosar in vederea solutionarii acestuia; urmăreşte înregistrarea corespondenţei legate de instrumentarea dosarelor de daune AP în registrul de corespondenţă; scaneaza si salveaza in aplicatiile IT/ baze de date/ sisteme de gestiune/ shared folder, documentatia primita in format fizic; arhiveaza dosarele aferente activităţii specifice, daca este cazul;
Efectueaza controlul intern operational in vederea gestionarii corecte a riscurilor operationale si acuratetea datelor din sistem;
Contribuie la transferul de expertiza in cadrul echipei; ofera consiliere tehnica si instruire colegilor din departament in procesul de instrumentare/ solutionare dosare, respectiv in solutionarea reclamatiilor documentand expertiza transferata;
Contribuie la optimizarea proceselor specifice si a KPI-lor aferenti (norme, proceduri şi instructiuni privind instrumentarea, solutionarea si gestionarea daunelor viaţă si persoane, în acord cu legislaţia în vigoare şi strategia companiei);
Identifica si centralizeaza recomandarile pentru imbunatatirea conditiilor de asigurare, acoperiri, excluderi, etc. ;
Sarcini si Responsabilitati
Contribuie la adaptarea documentatiei dosarului de dauna (in colaborare cu alte departamente, in functie de aspectele aparute si sesizate cu ocazia producerii evenimentelor asigurate);
Contribuie la implementarea in aplicatiile IT specifice a dezvoltarilor referitoare la activitatea de daune (in colaborare cu departamentele specifice, in cadrul proiectelor, dupa caz); participa la dezvoltarea si implementarea de noi rapoarte, interne si externe;
Participa sau coordoneaza proiecte operationale/ strategice aferente ariei de daune AP (in toate fazele dezvoltare, implementare, monitorizare etc);
Întocmeşte şi transmite catre Dep. Reasigurare situaţia cazurilor acceptate în vederea evidenţierii celor cu protecţie privind reasigurarea;
Centralizeaza si analizeaza rapoarte referitoare la dosarele de daune persoane ale Departamentului (in formatul si cu frecventa comunicata);
Elaborează şi transmite situatii şi raportări (periodice şi ocazionale), conform solicitarilor si normelor/ procedurilor/ regulamentelor/ deciziilor (si altor asemenea) interne/ de lucru (răspunzând de corectitudinea informaţiilor furnizate), inclusiv vizând activitatea derulată.
Sa urmeze programe de pregatire profesională initiala si/sau continuă (conform legii in vigoare), puse la dispoziţie de către Groupama Asigurari S. A. si/sau de o entitate autorizata, la datele comunicate de Angajator;
Orice alte activitati, sarcini si responsabilitati solicitate de superiorul direct in conformitate cu natura si specificul postului.
Educatie - Nivel si Specializare
Specializare/ Certificari/ Calificari
Experienta Relevanta
Experienta Relevanta in Industria/ Domeniul
- Informații detaliate despre oferta de muncă
Firma: Groupama Localiția: Bucureşti
Bucharest, Bucharest, RomaniaAdăugat: 17. 7. 2025
Postul de muncă activ
Fii primul, care se va înregistra la oferta de muncă respectivă!